Wednesday 2 January 2013

KALER MERAH: Takut dengan lecturer

Assalamualaikum.

Hari ni aku pi jumpa sorang lecturer sebab aku in-charge subject tu. Aku tengok muka lecturer tu menjus semacam, takut jugak aku. Segan pun ada. Yang aku rasa devastated adalah bila aku perkenalkan diri aku dan tujuan aku jumpa dia, memang awkwarddd sesangat dan memang aku gagap la time tu. Dia tengok aku tergagap trus dia senyum. Pastu aku tak dapat tahan lagi aku cakap aku nebes..dia ketawa. Adoyai, apasal aku berubah jadi penakut ni? Kecik2 dulu aku la orang yang dicop paling berani dalam keluarga, dan aku la orang yang outspoken. Sejak aku masuk highschool la aku jadi penakut dan pemalu. Walaupun aku tahu orang tu takkan marah aku. Maybe ni perasaan takut aku kena rejection? Macam kene sindir dan sebagainya? Perasaan ni lahir bila aku slalu kena jawab dengan kasar oleh abah aku (kalu mud dia takbek dia jawab kasarla) dan tercetusnya ketakutan aku nak bertanya. Jadi sekarang ni kalau ada apa2, mesti aku kasi tau mak aku dulu dan bukannya bapak aku. Peliknya, sedangkan aku digelar sebagai anak emas kepada abah aku dulu2. Sekarang ni aku agak regret hubungan aku ngan dia tak macam dulu, walaupun aku tau dia care pasal aku. Abah, masa kita berdua suntuk. Tlg jgn sia2kan, aku taknak aku regret. Abah, plisla jangan jawab anakmu ini dengan kasar2, tengok, si anakmu ini dah jadi penakut dan introvert. :'( 

#MEOW-MEOW: Aku PERLU beranikan diri! Be confident!!!! 

No comments:

Post a Comment