Monday 24 December 2012

KALER MERAH: Ambik lesen bahagian 9


Assalamualaikum.

Seperti yang dijanjikan, aku jalani jam ke 7 aku kat sekolah memandu tu. Practice hari ni agak sedih prestasi dia memandangkan hanya sejam je tinggal untuk aku ambik test. Dua benda aku sangat tak puas hati dan bayangan aku masa practice tadi tereplay2 sampai sekarang. Aku siap imejin kedudukan kaki aku, membuktikan betapa aku tak puas hati.

1.   Bukit – aku asyik terundur dan tak dapat estimate line kuning.
2.   Parking – tayar belakang kete aku asyik tak masuk parking sebab kurang reverse

Aiseh, aku siyes nak prektis lebih lagi.

Reminder untuk aku:
1.   On the road 

  •    WAJIB tekan minyak dan lepaskan clutch selow2 waktu nak sambung perjalanan setelah full stop.
  •    Kalau tak dapat masuk gear, lepaskan clutch fully dan tekan sekali lagi.


2.   Bukit 

  •    WAJIB pastikan kereta rasa nak bergerak ke depan, baru lepaskan handbrake. (aku nak eksperimen lagi)
3.   Parking 

  •    WAJIB pastikan tayar kat kawasan gores/lebih setengah tiang
4.   3 point turning 

  •    Pastikan tak tereverse waktu nak keluar tu


Aku sebenarnya agak amaze dengan aku. Macam mana aku berjaya je jumpa kesalahan baru setiap hari. Heran betul aku. Yang satu dah baik, muncul lagi mistake baru. Sigh.

Tapi tapi tapiiiii~ hihihiks. Aku hepi giler siot! Hohoho
Ada cikgu hensem yang aku tersuka kat driving school tu waktu first2 dulu aku masuk sini, cakap ngan aku. Hepi2. 
Terus hilang rasa nak merajuk aku tadi wakaka. Waktu tu cikgu aku ada kat dalam kete tu jugak dan kitorang nak practice parallel parking. Kebetulan cikgu hensem mata kuyu tu ada kat situ jugak tengah ajar student dia
Then die tertengok kete kitorang. Dia pi kacau2 tiang yang kat parallel parking tu. Letak kat tengah jalan la, jatuhkan la. Ala syomel2 keke. Then dia pi kat kete kitorang, menyamar jadik pegawai JPJ. Dia tanya mana lesen aku? Aku katala ada. Pastu dia tanya, apa macam cikgu aku, pandai tak dia ajar? 
Aku time tu tengah mood nak tease cikgu aku, aku cakapla ‘hmmmmmm,’
(intonasi tak sure) sambil tenung muka cikgu aku tu
Apa lagi ketawa la cikgu hensem mata kuyu tu. Cikgu aku pun geram gile aku cakap camtu. Muahaha baru puas hati aku~

Pastu lepas habis prektis aku pergi la tanya cikgu aku bila next lesson. Masa tu cikgu mata kuyu tu tertengokla helmet yang aku pegang, pastu die mintak tengok. Hihiks. Berguna jugak helmet abang aku ni lulsssAiseh, leh cair aku dengan cikgu mata kuyu tu.
Aku tak tahu lagi bila nak test disebabkan schedule aku yang tak pasti lagi. Takut kalau2 aku tak free sampai sebulan, pastu time nak test aku dah lupa apa yang aku belajar masa holiday ni. Jadi cikgu aku pun nasehatkan supaya aku tinggalkan satu jam tu untuk prektis setelah aku sahkan bila aku nak test. Aku nak consider untuk tambah jam jugak just in case aku tak redi lagi.

Oh ya, satu benda yang sangat best berlaku hari ni
Benda ni walaupun dia nampak remeh kat mata korang, bagi aku satu kejayaan yang hepi kat aku hehe. Sebelum ni, aku slalu dengar bunyi ringtone mesej cikgu aku sebijik dengan bunyi aku tekan pedal clutch HAHA. 
Pedal clutch dia ni ada springy sikit dan aku perasan dia buat bunyik. Jadi sebab aku boring kat dalam kete, aku usik la cikgu aku. 
Aku cakap, ‘cikgu2. Bunyi henpon cikgu sama la dengan bunyi clutch ni’. Muahaha. Kejam gile aku
Dia pun naik geram la bila dengar komen aku. ‘Ni satu penghinaan!’ Haha. Puas2. Pastu setiap kali aku tekan clutch kompem aku cuba tahan diri dari ketawa, especially bila aku tahu dia sedar aku tahan gelak.

Then kannnnn, yang bestnya, aku perasan bila aku prektis hari ni, pedal clutch tu takde bunyik sangat macam sebelum ni. Pastu aku dengar ringtone mesej dia bertukar dah. HAHAHA. Aku gelak sakan dalam hati. Amboi, kiutnyaa luls. Ni mesti dia dah kasi servis pedal clutch tu, sebab tu takde bunyik lagi. Yang buat aku geli hati tu, dia tukar ringtone. Alala, aku rasa dia malu kut? Ntah la. Tapi syumel la pulak bila camtu haha. Aku rasa macam suatu kejayaan besar buat aku. Bukan senang nak buat orang berubah wei. Aku selalu dengar yang orang berubah untuk orang yang dia sayang. Walaupun aku tahu takdela cikgu aku tu gila tiba2  ada perasaan kat aku, tapi dengan benda ni aku tahu at least dia ada care jugak aku sebagai student dia. Walaupun dia agak annoyed dengan aku. Lalala.


Kriukkkkk~


#MEOW-MEOW: Aku siyes akan rindu kat driving school ni. Banyak memori best aku kat sini, sampaikan aku rasa nak datang hari2. Lebih best dari belajar kat kolej aku ngan kawan2. :( 

No comments:

Post a Comment